X

Market Space | شرکت فنی مهندسی نرم افزار آیدین پارسیان



Market Space چیست؟

Market Space یک مفهوم نسبتا جدید در بازاریابی است که یک بازار مجازی است. در واقعMarket Space یک محیط تبادل اطلاعات الکترونیکی است که در آن محدودیت های مرزهای فیزیکی حذف می شوند . یک Market Sppace، ادغام چندین مکان تجاری از طریق تکنولوژی است. به همین دلیل است که آن را نیز یک فضای بازار الکترونیکی (Market Space)می نامند.







مقایسه Market Space و Market Place

Market Space و Market Place کاملا با هم تفاوت دارند ، در حقیقت Market Space یا فضای تبادل دو طرفه است بر خلاف Market Place که یکنواخت و یکطرفه است. در Market Space فقط فروشندگان نیستند که محصولاتشان را عرضه می کنند بلکه خریداران نیز می توانند نیازهای خودشان را معرفی کنند. زمانی که بین نیازهای مشتری و محصولات فروشنده اشتراکاتی وجود داشت معامله صورت می گیرد.


نمونه های یک Market Space:




ویژگی های Market Space:

  • معاملات از طریق اینترنت یا رسانه های مجازی انجام می شود.
  • محتوا: اطلاعاتی در مورد محصول وجود دارد، نه خود محصول.
  • زمینه: به جای یک معامله رو در رو ، معامله به صورت مجازی انجام می شود.
  • زیرساخت: فروشگاه اینترنتی جایگزین فروشگاه های فیزیکی و نمایشگاه ها می شود.

مزایای Market Space

  • هزینه کم، زیرا هزینه های حمل و نقل و هزینه انبارداری کاهش می یابد
  • آسایش بیشتر برای مصرف کنندگان چرا که دیگر نیازی به گشت و گذار ندارند
  • Market Space در همه جا وجود دارد، بنابراین مشکل عدم دسترسی وجود ندارد
  • بدون سود مشارکت برای فروشگاه هایی مانندMarket Place ها

نمونه های دیگر Market Space به غیر از سایت هایی مانند ebay.com وبلاگ ها، انجمن ها و وب سایت های مربوط به محصولات یا صنعت هستند. وب سایت های تجارت الکترونیک، سایت های میکرو وبلاگ نویسی مانند توییتر و سایت های شبکه های اجتماعی نیز یک Market Space هستند.

دی ان ان